دنیای نگارش مطالب سادگی گذشته را ندارد. پیشرفت هر موضوعی باعث ایجاد پیچیدگی‌هایی در فرآیند تولید می‌شود. برای مثال زمانی که اولین خودروی دنیا متولد شد با چند قطعه‌ی ساده که امروزه برخی از آن‌‌ها حتی کاربردی هم ندارد شروع شد. دنیای کپی رایتینگ و نگارش مطلب هم با رشد اینترنت دستخوش تغییرات زیادی شده است. این مطلب به ویژگی جدید گردش کار در جوملا ۴ می‌پردازد.

وضعیت سفارشی‌ است

در نسخه‌های قبلی جوملا یا حتی سایر سیستم‌های مدیریت محتوا وضعیت یک مطلب می‌توانست در چند حالت کلی و ثابت قرار بگیرد. برای مثال یک مطلب می‌توانست ویژه باشد، از انتشار خارج شده باشد، به زباله دان منتقل شود یا منتشر شده باشد. اما نسخه‌ی جدید جوملا این قانون را به گونه‌ای دیگر تغییر داده و برای مطالب وضعیت‌هایی را انتخاب می‌کند که وبمستر آن‌ها را ایجاد کرده است.

همیشه به گردش و کار

سیستم گردش کار، امکان ایجاد مرحله را برای مطالب تعیین می‌کند. شما می‌توانید مطالب را طی فرآیندی در مدیریت منتشر کنید. هر مرحله می‌تواند چندین وضعیت سفارشی ایجاد کند. شما می‌توانید هر تغییر وضعیت را به گروه کاربری خاصی اطلاع رسانی کنید تا از تغییر وضعیت مطلب آگاه شوند. این قابلیت می‌تواند برای سیستم داوری مطالب و وب سایت‌های خبری جذابیت زیادی داشته باشد. شاید اگر جوملا در نسخه‌های بعدی خود گردش کار را به صورت یک لینک منو ایجاد کند، دسترسی به محیط مدیریت کمی کمرنگ‌تر شود.

 

این قابلیت جدید جوملا ۴ اگر بصورت یک تابع مانند دسته‌بندی‌ها باشد، می‌توان وضعیت هر محتوای هر کامپوننتی را سفارشی ایجاد کرد.